Richard van Meegen

Begon als hulpmonteur bij Kersten Retail in 2005 en is inmiddels sales engineer bij Commercie.

“Ik volgde de opleiding Elektrotechniek, maar in mijn derde jaar stopte ik en werd ik fulltime taxichauffeur. Maar ik was te ambitieus om rond te blijven rijden en ik belde mijn oude stagebegeleider. Die werkte inmiddels bij Kersten Retail en een paar dagen later kon ik er aan de slag als hulpmonteur Data Installaties.”

Al snel mocht ik meekijken met andere collega’s.

“Ik ben ongeveer een halfjaar dataexpert gebleven, daarna mocht ik ook meegaan om te leren voor elektra installaties. In korte tijd haalde ik de niveaus 2, 3 en 4 en daarnaast kon ik veel cursussen volgen. Bijvoorbeeld op het gebied van telecommunicatie. Al na een jaar werd ik zelfstandig monteur. Mijn eerste project was een Manfield in Maastricht, dat zal ik nooit vergeten.”

Ook leidinggeven lag me wel.

“Weer anderhalf jaar later kreeg ik de kans om Montageleider te worden voor nieuwe vestigingen van Vodafone. Toen heb ik leren leidinggeven en kreeg ik het in de vingers om meerdere projecten tegelijk te draaien. Dit lag me wel en ik vond het uiteindelijk ook leuker dan het werk als dataspecialist. Meer klantcontact, grotere projecten, steeds grotere winkels en bijzondere concepten, uitdagende klussen in binnen- en buitenland… Heel divers werk met teams van 6 tot 30 man, waarbij je als Montageleider meer mét de mensen op de vloer aan de slag gaat dan dat je erboven staat. Ik heb echt genoten van dit werk.”

Ik heb het altijd geweldig gevonden om met mijn handen te werken. Ik zou het zo weer doen.

“Maar nu doe ik dus iets anders. Na een Ralph Lauren winkel in Stockholm werd ik gevraagd om Projectleider te worden. Gezien mijn ambitieuze karakter was dit de volgende stap en ik heb dit met beide handen aangepakt. Ik vond het leuk om verder te leren en vijf jaar later kreeg ik weer een nieuwe kans. Inmiddels werk ik alweer anderhalf jaar als Sales Engineer op de afdeling Commercie. Als Sales Engineer ben ik verantwoordelijk voor het realiseren en vertalen van de wensen van onze nieuwe klanten en de bijzondere wensen van bestaande klanten. Daarbij kom ik nog steeds wekelijks op de bouw. Dat is ook belangrijk, omdat je daar hoort wat er echt leeft. Je blijft betrokken bij de techniek, komt je klanten tegen en ervaart hoe de klant de techniek en uitvoering beleeft.”

We moeten ervoor zorgen dat we 100% klantbeleving blijven houden.

“De kwaliteit, klanttevredenheid en het rendement waarborgen is de grootste uitdaging. Daarbij zijn we voor 300% afhankelijk van goede monteurs. Iedere afdeling in de organisatie draagt haar steentje bij, maar zonder technische collega’s kunnen we niet bestaan. Zij zijn het gezicht, het hart en de handen van het bedrijf. Ik ben dan ook trots op onze monteurs. Ze zijn echt oplossingsgericht, gemotiveerd en hebben een no-nonsens aanpak. Bij Kersten staan we voor elkaar klaar en zorgen we er samen voor dat we het elke keer weer voor elkaar krijgen.”

Powered by Emply